Alberta Ferreti

 

Apie ją sakoma: “žavingiausia šypsena”, “kelrodė žvaigždė”, “džiaugsmingiausia ir geranoriškiausia Italijos modeliuotoja”. Modeliuotoja ir „Aeffe” kompanijos steigėja Alberta Ferreti šiuos epitetus pelno visur, kur tik pasirodo – ar tai būtų pakyla ar spaudos konferencija.
 
Albertos Ferreti drabužių populiarumas aiškinamas tuom, kad ji, kaip niekas kitas sugeba numatyti, ko reikia klientėms ir kaip jos gali pasijusti „pačia žavingiausia ir patraukliausia“.
 
1950 metų kovo 2 dieną gimusi Alberta Ferreti nuo mažens sukosi mados pasaulyje. Būsimosios modeliuotojos mama turėjo savo siuvyklą, tad dar visai maža mergaitė Alberta stebėjo, kaip ji dirba su klientėmis, kaip parenka modelius, audinius ir spalvas, kaip kuria patį rūbą.
 
Modeliuotoja prisipažįsta, kad būtent tos dienos siuvykloje ir motinos patarimai padarė didžiausią įtaką jos ateičiai. Gal dėl to, kai jos šeima nusprendė uždaryti siuvyklą ir atidaryti nedidelę krautuvėlę, kur būtų prekiaujama gatavais žinomų meistrų rūbais, Alberta pati sukūrė kelis modelius ir pakabino juos tarp pripažintų dizainerių darbų. Pirmoji parduotuvėje apsilankiusi klientė sunkiai patikėjo, kad ją sudominusi palaidinė yra 18-metės merginos darbas. Palaidinė buvo nupirkat ir nuo to prasidėjo pasaulinio vardo modeliuotojos Albertos Ferreti istorija.
 
1974 metais parodyta pirmoji kolekcija, kuri jau turėjo savo etiketę. Publika ir kritikai priėmė ją daugiau nei palankiai. Jau 1980 metais Alberta ir jos brolis Massimo įkūrė kompaniją „Aeffe“, kuri šiuo metu yra viena iš didžiausių Italijoje. Be „Alberta Ferretti” ir „Philosophy di Alberta Ferretti“ linijų šiuo metu čia atstovaujama "Moschino“, „Moschino Cheap & Chic“, „Narciso Rodriguez“, „Pollini“ ir „Studio Pollini“.
 
Visos Albertos Ferreti kolekcijos pradedant pirmąja yra labai populiarios ir iššaukia didelį susidomėjimą. Jos rūbus neretai dėvi karališkųjų šeimų nariai, Holivudo žvaigždės ir žinomi dainininkai. Savo klientes ji apbūdina taip: „Tai gražios, savo individualybę ir išskirtinumą suvokiančios, savimi pasitikinčios moterys, kurios nebijo bendradarbiauti su pasauliu ir išreikšti sąvąjį „aš“ per drabužius“. Gal dėl to jos pastovių gerbėjų sąraše yra Džiulija Roberts ir Madonna, Monako princesė, Uma Turman, Sandra Bullok, Endi Makdauel ir Nikolė Kidman.
 
Pati dizainerė sako, kad jos modeliuose nėra ryškaus išsišokimo, kuris verstų klientą žaibiškai įsigyti daiktą, kuris po trumpo laiko tarpo taip nusibos, kad lygiai taip pat žaibiškai bus išmestas. Prie jos rūbų reikia priprasti, suprasti kad tai yra tas, ko reikia ir pamilti. Tam reikia laiko, tačiau su daiktu susigyvenęs žmogus jo neišmes ir nepasiųs jo dūlėti tolimoje spintos lentynoje. Nuo tao laiko rūbas tampa ne vien suknele ar kelnėmis, o asmenybės dalimi, savotišku kliento pasaulio suvokimo ir individualumo indikatoriumi. Jos kurti rūbai nepriklausomai ar tai juoda palaidinė iš šifono, ar ilgos kelnęs, ar paltas – visada sukuria lengvumo įspūdį, pabrėžia individualumą ir niekad nevaržo judesių.

Parengė Arnoldas Stasiulis