XX amžiaus kvepalai

 

Dvidešimtojo amžiaus parfumerijos pasaulis pristatomas tūkstančiais kvepalų, tačiau tik keli iš jų tapo klasika
 

Estee Lauder Super Eau De Parfum Spray (1968)

Šiuos kvepalus sudaro 361 ingredientas. Tam, kad būtų sukurta efektingiausia kombinacija, prireikė septynių metų. Labai koncentruotas gaminys, kuriame faktiškai nėra alkoholio.

 

OPIUM Yves Saint Laurent (1977)
Praėjus keletui mėnesių po jo sukūrimo muitininkai nepraleisdavo dėžučių su šiais kvepalais, teisindamiesi draudimu „išvežti narkotikus“ . „Uždrausto vaisiaus“ šleifas tęsiasi iki dabar. Nuo jo sukūrimo OPIUM veidais buvo tokios asmenybės, kaip Jerry HALL, Linda EVANGELISTA, Rupert EVERETT, Kate MOSS, Natasha SEMIONOVA ir Sophie DALL.

 

CHANEL No 5 (1921)
Koko CHANEL iš kelių sunumeruotų flakonų su įvairiais aromatais išsirinko numerį 5, tačiau pareikalavo, kad dėl prabangesnio kvepėjimo būtų įmaišytas jazmino kvapas. Tai buvo pirmasis pasaulyje abstraktus aromatas. 1959 metais jo flakonas tapo Niujorko Šiuolaikinio Meno muziejaus eksponatu.

 

OBSESSION Calvin KLEIN (1985)
Gėlių medaus kvapų grupėje nėra principialiai naujo kvapo, tačiau jie sudėlioti labai įdomioje kombinacijoje, kurią vadino „tiesioginiu seksualumo sprogimu“. Įdomu, kad reklaminiu kvepalų įvaizdžiu buvo pasirinkta ne tradiciškai gundanti gražuolė, o liesoka moksleivė Kate MOSS.

 

SAMSARA Guerlain (1989)
Šiuos kvepalus galima priskirti parfumerijos šedevrams. Jų trumpa formulė ir pritrenkiantis ingredientų derinys. Šiuo atveju tai buvo sandalo medžio, jazmino ir ilang-ilango – mėgstamos Žano Polio Gerleno gėlės, derinys. Beje Guerlain mados namai turi nuosavas ilang-ilango plantacijas.

 

L`Air du Temps

Nina RICCI (1948)
Tam, kad būtų pakartotas vaivorykštinio gvazdiko aromatas, buvo sugalvotas dirbtinis aromatas – benzilinis sarsilatas. Įžymusis flakonas su besibučiuojančiais balandžiais pasirodė 1951 metais.
Naujoji Ninos RICCI mados namų kūrybos direktorė Natalie JEARVIE 2000 metais optimizavo jo formą, pasodindama tradicinius balandžius ant šiuolaikiškesnio pagrindo.

 

 

KRASNAJA MOSKVA Novaja Zaria (1925)
1913 metais Romanovų Namų 300 metų sukakčiai pažymėti prancūzų parfiumerininkas August MICHELLE sukūrė kvepalus „Mėgstamiausias imperatorienės buketas“. 1925 metais to paties parfiumerininko pasiūlymu kvepalai buvo pervadinti „KRASNAJA MOSKVA“ ir visame pasualyje tapo rusiškos parfumerijos simboliu.

 

JOY Jean PATOU (1929)
Vienai kvepalų uncijai pagaminti prireikė dešimt tūkstančių šešių šimtų jazmino žiedų ir 28 gegužės rožių tuzinų. Ši prabanga garantavo JOY kvepalams pačių brangiausių pasaulyje reputaciją.

 

FIJI Guy LAROCHE (1966)
Tai idealus moters be amžiaus aromatas. Šis kvapas yra labai išieškotas ir moteriškas, atitiko elegantiškai šešiadešimtųjų madai, bei bendrai Guy Laroche mados namų koncepcijai. Ekspertai vadina juos „didžiąja klasika“ – jie iš tiesų buvo paskutiniai klasikiniai kvepalai – bestseleris.

 

POISON Christian DIOR (1985)
Juos vadino „neįtikėtinu įvykiu parfumerijos pasaulyje“. Praėjus 18 mėnesių nuo išleidimo, POISON tapo labiausiai parduodamais kvepalais pasaulyje. Atsirado net terminas – poizonomanija. Iki 20 amžiaus pabaigos POISON išliko ne tik pačiu rizikingiausiu, bet ir pačiu sėkmingiausiu CHRISTIAN DIOR imperijos aromatu.
 

 

MADAME ROCHAS Rochas (1960)
1944 metais Rochas mados namų įkūrėjas Marseil ROCHAS jaunai gražuolei – modeliui Elen, kaip sužadėtinei padovanojo kvepalus Femme. Po 16 metų, jau būdama našle ir Parfum Rochas prezidente, Elen pati sukūrė kvepalų kompoziciją ir pati pasirinko įpakavimą (prototipas buvo XVIII amžiaus Bakkara krištolo flakonas), ir savo ranka užrašė: Madam Rochas.

 

TRESOR LANCOME (1991)
Nepaisant to, kad šventinį naujo LANCOME aromato išleidimo šou rengė kultinis režisierius David LYNCH, patys kvepalai visiškai ne provokuojantys. „Pirmasis kvapas, kuriame susimaišė galvos ir širdies natos“. Jis buvo skirtas ramioms, natūralioms, savimi pasitikinčioms moterims, kurios pasireiškė būtent 90 – aisiais metais.